Hyvä myyntipuhe

Normaali

TED.com

Kuva: TED.com

Katselin aamulla David S. Rosen esityksen (15 min) siitä, miten myydä ideansa. Vaikka ohjeet on tarkoitettu yritysmaailmaan ja tiettyyn tilanteeseen (rahoituksen saamiseen), Rosen esityksessä oli monta hyvää vinkkiä muillekin. Seuraavssa niistä muutama.

Oli myyntipuhe minkä mittainen tahansa (miel. alle 20 min), se kannattaa aina aloittaa räväkästi. Esityksen on toimiakseen edettävä loogisesti. Loogisuutta voi parantaa puhumalla asioista, jotka ovat tuttuja ja ymmärrettäviä kuulijoille. Faktojen tulee perustua tutkimuksiin tai muuhun luotettavaan tietoon, ja lähteet on syytä mainita.

Dioissa Rose neuvoo käyttämään joko pelkkää kuvaa tai korkeintaan kuvaa ja yhtä iskulausetta tai otsikkoa. Kuulijat ovat tulleet paikalle kuuntelemaan, eivät lukemaan. Hän kehottaa myös korvaamaan perinteisen aloitusdian jollakin muulla, esim. edustamasi yrityksen logolla. Paikalla olijat tietävät kyllä sen, mikä päivä on kyseessä ja miksi he ovat paikalla.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s