Asiakkaan sosiaalinen toiminta

Normaali

Charlene Li ja Jeremiah Owyang ovat pohtineet asiakkaiden sosiaalista toimintaa ja sitä, miten organisaatio voisi hyödyntää sitä. He kehottavat meitä pohtimaan

  •  missä asiakkaamme toimivat verkossa
  • miten asiakkaamme käyttäytyvät verkossa
  • millaiseen sosiaaliseen tietoon asiakkaamme luottavat
  • millainen on asiakkaidemme vaikutusvalta – kuka heitä kuuntelee
  • miten asiakkaamme käyttävät sosiaalista mediaa meidän tuotteidemme yhteydessä.

Sosiaalinen käyttäytyminen noudattaa 90-9-1 -sääntöä myös verkossa: 90% kuuntelee, 9% muokkaa ja 1% luo uutta. Li ja Owyang tarjoavat kehikon, joka toimii mainiosti asiakkaidemme (verkko)käyttäytymistä analysoidessa:

Esityksessä Li ja Owyang pohtivat eri ryhmien toiminnan motiiveita sekä antavat ideoita siitä, miten kiinnittää kunkin ryhmän huomio. Hyviä ideoita myös kirjastojen markkinoijille ja palvelujen suunnittelijoille.

Katso koko esitys Slidesharessa.

Kiitos: Stephen Abram

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s